FAQ

Der kan være mange spørgsmål, når man sidder og skal udvælge sin firmajulegaveleverandør.
Vi har mange års erfaring med firmajulegaver og ved, hvilke spørgsmål man typisk kan sidde med.
Skulle du alligevel sidde med et ubesvaret spørgsmål, så tag endelig fat i os enten via vores onlinechat eller mail: kontakt@y-design.dk

Er der et minimums- eller maksimumsantal gaver vi skal bestille? 
Nej. Vi har hverken nogen minimums- eller maksimumsbestilling. Her kan alle få lov til at forkæle deres medarbejdere.

Hvornår skal vi senest bestille firmajulegaver til vores ansatte?
Dette afhænger af, hvor lang tid I vil give jeres ansatte til at vælge deres gave i – vi anbefaler typisk 7-10 dage. Der vil gå omkring 1-2 arbejdsdage fra bestilling til færdig og klar valggaveshop.

Valgperioder 2020
Medarbejdernes deadline for gavevalg Levering
1. november Senest 20. november (uge 47)
8. november Senest 27. november (uge 48)
15. november Senest 4. december (uge 49)
22. november Senest 11. december (uge 50)
29. november Senest 18. december (uge 51)

Hvor meget information skal I bruge om vores medarbejdere?
Vi har brug for navnet på de medarbejdere, der får julegaver. Dette skyldes bl.a., at jeres gaver bliver leveret flot indpakket og derfor med navn på. Navnet vil også fremgå på gavebeviserne. Ønsker I, at vi sørger for at sende koder direkte ud til medarbejderne på mail, har vi også brug for medarbejdernes mailadresser.

Er der nogle skatteregler vi skal være opmærksomme på? 
Der foreligger nogle skattemæssige regler vedr. firmajulegaver. Dem kan du læse mere om på SKAT’s hjemmeside her eller se vores egen guide her.

Kan vi tildele medarbejderne forskellige prisgrupper? 
Ja, I kan sagtens have forskellige prisgrupper til de forskellige medarbejdere. I bestillingsformularen vælger I blot de samlede antal gaver og én af prisgrupperne. Når I senere giver os medarbejdernes navne, gør I os opmærksom på, hvem der skal have fra henholdsvis den ene og den anden prisgruppe.

Kan medarbejderne få lov at vælge mellem flere af priskategorierne? 
Ja. Vi kan godt åbne op for mere end én priskategori og kombinere flere af gavegrupperne.

Hvordan foregår betaling? 
I faktureres kort efter jeres valggaveshop udløber. Eftersom I har mulighed for at tilføje/slette medarbejdere i jeres valggaveshop, sikrer vi korrekt fakturering ved at vente til alle har valgt firmajulegave.

Kan vi øge eller mindske antallet af medarbejdere, når vi har bestilt? 
Ja. I kan altid skrive til os, hvis I skulle få ekstra medarbejdere eller blive én mindre. I faktureres først ved valggaveshoppens udløb, således I ikke kommer til at betale hverken for meget eller lidt.

Hvordan får de ansatte deres koder til firmajulegaverne? 
I kan downloade gavebeviser med al nødvendig information til hver medarbejder og derefter gøre, hvad I har lyst til med dem. Derudover kan vi også, hvis vi har fået mailadresser på alle ansatte, sende koderne ud via mail til den enkelte medarbejder.

Kan man følge med i, hvor mange, der har valgt firmajulegave undervejs? 
Ja. Jeres kontaktperson vil kort efter bestilling modtage et admin-login, de kan bruge til at følge med i, hvem der har valgt eller ikke valgt undervejs.

Hvad sker der, hvis alle medarbejdere ikke har valgt inden deadline? 
Vi sender jeres kontaktperson en mail med liste over de personer, der ikke har valgt gave henholdsvis 3 og 1 dag(e) før deadline. Skulle der alligevel være nogen, der ikke har nået det inden for tidsperioden, bliver de naturligvis ikke snydt. Vi sender som standard en forudbestemt gave afsted og I har også mulighed for at vælge denne.

Hvordan bliver firmajulegaverne leveret? 
For at beskytte jeres gaver på bedst mulig vis under forsendelsen, sender vi som udgangspunkt gaverne med pallefragt direkte til jeres erhvervsadresse. Firmajulegaverne afsendes med Danske Fragtmænd og I skal, hvis ikke andet er aftalt, være på adressen ved modtagelse.

Kan I sende firmajulegaverne direkte hjem til medarbejdernes privatadresser? 
Ja, det kan vi sagtens. I så fald vil pakkerne sendes som almindelig pakkepost. Ikke alle gaver egner sig til at blive sendt som almindelig pakke, da varerne kan blive beskadiget undervejs. Derfor bliver vi muligvis nødt til at gå i dialog og sammen finde en optimal løsning.

Hvad koster levering? 
Vores vejledende fragtomkostninger er nedenfor. Afhængigt af, hvilke gaver der bliver valgt, kan fragtomkostningerne dog variere en smule. Dette skyldes, at store gaver optager mere plads på pallen og små gaver omvendt.

Levering til Jylland og Fyn:
0-20 gaver (½ palle): 250 DKK
20-40 gaver (1 palle): 350 DKK

Levering til Sjælland:
0-20 gaver (½ palle): 350 DKK
20-40 gaver (1 palle): 475 DKK 

Almindelig pakkeforsendelse i hele Danmark:
59 DKK pr. pakke

Ønsker du levering til udlandet? Så læs mere her

Hvornår bliver gaverne leveret? 
Leveringstidspunktet for gaverne afhænger af, hvor lang tid I vil give de ansatte at vælge gave i – der anbefales 7-10 dage. Vi arbejder ud fra følgende intervaller:

Valgperioder 2020
Medarbejdernes deadline for gavevalg Levering
1. november Senest 20. november (uge 47)
8. november Senest 27. november (uge 48)
15. november Senest 4. december (uge 49)
22. november Senest 11. december (uge 50)
29. november Senest 18. december (uge 51)

Kan I levere til udlandet? 
Vi kan godt levere til udlandet. Dog skal vi være opmærksomme på, at nogle produkttyper såsom spiritus vil få pålagt yderligere afgifter til visse lande.